איך למנוע התפרצויות כעס

כשהילד זורק את עצמו על הרצפה, בוכה וצועק, קשה יותר להרגיע אותו. אם נסתכל על התפרצות כעס כעל התקף, ולמרות הפתאומיות, נזהה את הסימנים המוקדמים שגורמים לילד להתעצבן – נמנע את הבכי והצרחות. ( ואני לא מתכוונת לאפשר לילד עד חצי המלכות בכדי להימנע מעימות).

לפתח גמישות מודעת
נכון שחשוב להציב חוקים ועם זאת גם לנו, ההורים, מותר להיות עייפים. יש ימים שאין סבלנות וכל דבר מרגיז, ימים שבקלות אנחנו נכנסים למאבקי כוח. אלו ימים שעדיף לא להיכנס לעימותים ולא להתעקש על דברים כשאפשר לוותר.
כשילדים עייפים קל להם יותר לכעוס. יש דברים שכדאי לבקש לפני שהם מאד עייפים, למשל, להכין שעורים, להתארגן לשינה, לסדר את החדר.
גם לילדים יש מצבי רוח שבהם עדיף להיות פחות נוקשים.
באותם ימים להיות רגישים. להפעיל שיקול דעת בהחלטות, להיות ענייניים ונחושים במה שחשוב. להגיד מה רוצים במשפטים קצרים וברורים. וגמישים במקומות שאפשר.
אם אפשר להימנע ממקומות שיש בהם גירויים שגוררים לעימותים – למשל, לא ללכת עם הילדים לקניות, ללכת לגינה ולא לקניון, יש ילדים שרעש מאד מלחיץ אותם אז להימנע ממקומות שיש בהם המולה.

הכנסו לאימון בגמישות באתר הורימוס.

כשאת אומרת לא! למה את מתכוונת?
לא להגיד סתם לא! ואחרי שתי דקות להיכנע לנדנוד של הילד. אם אתם חושבים שתיכנעו ותוותרו, עדיף שזה יקרה אחרי דקה. אחרת אתם מלמדים אותו שה-לא שלכם הוא פתח למשא ומתן, ואתם מאמנים אותו להתעקש עוד יותר על מה שהוא רוצה ומעודדים אותו לנדנד ולצעוק ולבכות עד שהוא "מנצח".

איך להתמודד עם התפרצויות כעס
וכשכבר קורה, והילד בכל זאת בועט וצורח – אפשר ללמוד איך להתמודד עם זה כדי שזה לא יכנס לשגרה. קראו גם על איך להפסיק! התפרצויות כעס

שתפו...

Trackbacks

  1. […] לקרא גם איך למנוע התפרצויות כעס מופיע בקטגוריות:הדרכת […]

Speak Your Mind

*